یشقنرخی
dehkadehe
دهکده شلوغ پلوغ
نگارش در تاريخ سه شنبه 14 تير 1390برچسب:, توسط Black

 

 

همانطور که میدانید گرافیک این روز ها از نگاه خیلی از سازندگان حرف اول را میزند و در کمتر بازی نوآوری و خلاقیت دیده می شود. ظاهرا سبک های مختلف به بلوغ رسیده اند و بازی سازان معمولی راهی به جز تقلید ندارند. این وضعیت برای عناوین اکشن بسیار وخیم تر است. با این حال هنوز راه هایی برای جلب مخاطب وجود دارد. یکی از راه ها قرار دادن بازی کننده در موقعیت های غیر معمول است. این همان شیوه ایست که استودیوی Airtight که در حال ساخت بازی اکشن سوم شخصی به نام Dark Void هستند در پیش گرفته اند.

مثلث برمودا ناحیه ای واقع در سواحل جنوب شرقی آمریکای شمالی و شرق کشور کوبا است. حوادثی نظیر سرنگونی انواع هواپیماها و کشتی ها و ناپدید شدن خدمه ی آن ها در این منطقه موجب به وجود آمدن شایعه های مختلفی نظیر حضور بیگانه ها و موجودات ماورای طبیعی در مثلث برمودا شده است. از این رو برمودا پتانسیل بالایی برای به وجود آوردن داستان های جذاب دارد که در Dark Void از این پتانسیل استفاده شده است.

شخصیت اصلی بازی یعنی William Agustus معروف به "ویل" خلبانی است که در شبی طوفانی قصد عبور از ناحیه ی برمودا را دارد؛ اما او پس از سانحه ای به دنیای ناشناخته ی فضایی ها انتقال می یابد که ربات ها و موجودات فضایی به نام مراقب ها (Watchers) در آن حکمرانی می کنند. ویل نیز در طول بازی برای آزادی خود و سایر انسان های منتقل شده، به مبارزه با مراقب ها می پردازد.

در نمایشگاه E3 امسال و در غرفه ی کپکام عناوین مشهور زیادی وجود داشتند اما در میان این بازی های مشهور و البته محبوب عنوانی که توجه همه را به خود جلب کرد و شاید آن را بتوان نگین غرفه ی کپکام نامید همین بازی سوم شخص Dark Void بود که عناصر آشنایی مانند خم شدن و سنگر گرفتن و نبرد با اسلحه در سبکی مشابه با Gears of War را با نبرد های هوایی ترکیب کرده است.

قهرمان بازی برای پرواز در آسمان از یک موتور جت پک مخصوص که بر پشت خود نصب کرده استفاده می کند. در شروع ماموریت، قهرمان بازی در تعقیب و گریز با سفینه های دشمن، درون فضای دره ای است. برای نبرد با سفینه ها می توانید از اسلحه ای که در پشت موتور جت تعبیه شده استفاده کنید و یا با نزدیک شدن به سفینه ی دشمن و فشردن کلید مبارزه در فاصله ی نزدیک وارد یک نبرد تن به تن شوید. برای تسخیر سفینه ی دشمن و استفاده از آن برای نبرد با سفینه های دیگر، اول باید خود را به سفینه برسانید، سپس باید قسمت کنترلی آن را از کار بیندازید و پس از اینکه قسمت کابین باز شد و نیروی دشمن بیرون آمد، در نبردی تن به تن کنترل سفینه تحت تصرف شما خواهد بود.

انجام تمامی این عملیات ها در Dark Void از الگوی کنترلی آشنایی که در سایر بازی ها به کار می رود تبعیت می کند. به عنوان مثال برای از کار انداختن سیستم کنترل سفینه باید یک کلید خاص را پشت سر هم و با سرعت فشار دهید؛ سپس با در دست گرفتن کنترل سفینه، وارد نبردی شبیه به نبرد های فضایی جنگ ستارگان خواهید شد. تبادل آتش میان سفینه هایی که با سرعت زیاد حرکت می کنند، نوع حرکت و کنترل سفینه بسیار جالب و جذاب طراحی شده به طوری که می توان آن را به عنوان یکی از نقاط برجسته بازی دانست. علاوه بر این، سرعت انتقال و چرخش حرکت دوربین و جابجایی آن یک موضوع حیاتی در این بازی محسوب می شود که خوشبختانه به نظر می رسد در Dark Void به بهترین شکل طراحی شده است.

بعد از یک پرواز لذت بخش وقت آن رسیده که به سطح زمین باز گردیم و بازی را از روی زمین دنبال کنیم. درDark Void ویل در هر زمانی که لازم باشد می تواند با استفاده از کلید مخصوص به راحتی از حالت زمینی به هوایی و بر عکس منتقل شود. در جنگ زمینی بازی حالتی شبیه به Gears of War به خود می گیرد. ویل می تواند در پشت اجسام مختلف موجود در میدان جنگ سنگر بگیرد، از سنگری به سنگر دیگر منتقل شود و یا حتی می تواند نبرد زمینی را با حمله از هوا ترکیب کند و با استفاده از این ترکیب و غافل گیری دشمن او را از پای در بیاورد.

همان طور که گفته شد Dark Void از نظر نبرد های زمینی شباهت های زیادی با بازی Gears of War دارد و از آنجایی که یکی از حرکات لذت بخش Gears of War حرکت های تمام کننده در فاصله ی نزدیک است نباید از این گونه حرکات در Dark Void غافل شد؛ حرکاتی که در برخی از موارد بهتر و زیبا تر از Gears of War طراحی شده اند.

یکی دیگر از ویژگی های منحصر به فرد Dark Void امکان کنترل بازی به شکل افقی یا عمودی است! به عنوان مثال زمانی که دشمنان از سمت بالا حمله کردند می توانید با رفتن به پشت سکو، خود را از تیررس آنها خارج کنید و یا با بالا رفتن از دیوار ساختمان ها و یا صخره ها، از زاویه ای بهتر با دشمنان خود درگیر شوید. مراحل وسیع بازی مملو هستند از موجودات فضایی، ربات های عظیم و سفینه های متنوع که مبارزه با آنها در زمین و آسمان صورت می گیرد.

همچنین با نزدیک شدن به دشمنان می توان به صورت تن به تن به خدمت آنها رسید که این حرکات بسیار زیبا و مهیج هستند. اما همان طور که اشاره شد بازی در آسمان نیز رخ میدهد و منظور از موقعیت های غیر معمول که در ابتدای مطلب ذکر کردم همین اکشن هوایی بازی است.

Iron Man از قهرمانان کتاب های کمیک مارول است که با کمک لباس پیشرفته اش توانایی پرواز در آسمان را دارد. چندی پیش فیلمی بر اساس همین شخصیت ساخته شد که فروشی عالی داشت. یک بازی هم بر اساس این فیلمم وارد بازار شد که از بدترین عناوین سال گذشته بود و به هیچ وجه هیجان پرواز و جنگ در آسمان را به مانند فیلم منتقل نمی کرد. اکنون شخصیت ویل شباهت بسیاری به Iron Man دارد و می تواند به کمک جت پک لباسش آزادانه به هر طرف پرواز کند ولی دموهای بازی نشان می دهد که سازنده های Dark Void شخصیت آیرون من و رفقایش را لوله کرده اند!

بازی Dark Void را باید پایه گذار سبک جدیدی در بین بازی های ویدیویی دانست؛ سبکی که با ترکیب نبرد های زمینی و هوایی تنوع بیشتری برای بازیکنان خود ایجاد می کند. گذشته از ابتکارات خاصی که در این عنوان به کار گرفته شده است، گرافیک بازی نیز در نوع خود منحصر به فرد است. به عنوان مثال نمایش دموی بازی در نمایشگاه E3 با ماموریتی آغاز می شود که در یک دره عمیق و بزرگ اتفاق می افتد جایی که از سخره های زیبا با پوشش های سبز و رنگی پر شده و البته آبشاری زیبا که جلوه ی خاصی به محیط می دهد. باید اعتراف کرد که طراحی محیط بازی به بهترین شکل ممکن صورت گرفته است. فیزیک و انیمیشن های روان بازی نیز کنترل ویل را لذت بخش و دشمنان خوش ساخت و غول های عظیم، مراحل روند بازی را بسیار دیدنی میکنند.

Dark Void در زمینه موسیقی نیز حرف های زیادی برای گفتن خواهد داشت. موسیقی بازی را Bear McCreary می سازد که در کارنامه ی او آهنگ سازی برای سریال Battlestar Galactica هم دیده می شود. در حال حاضر تاریخ انتشار Dark Void از طرف سازندگان بازی بهار 2010 اعلام شده است و این عنوان برای پلتفرم های X360، PS3 و PC عرضه خواهد شد. در مجموع به نظر می رسد Dark Void پتانسیل تبدیل شدن به یک بازی پرطرفدار و البته پرفروش را داشته باشد و می تواند به یکی دیگر از آثار بیاد ماندنی کپکام مبدل شود.

نظر يادتون نره.....................

 

 

..


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه: